Markkinoijan messumuistilista
Ota messuprojektisi haltuun kätevän muistilistan avulla.
2.2.2022
Ota messuprojektisi haltuun kätevän muistilistan avulla.
2.2.2022
Ennen messuja on tuhat ja yksi asiaa hoidettavana, teimme sinulle kattavan muistilistan, josta toivottavasti on apua ennen h-hetkeä.
Jo ennen kuin päätetään osallistutaanko messuille, kannattaa miettiä mitä tavoitellaan, miksi mennään messuille, miksi juuri näille messuille ja miten mitataan onnistumista? Kun päätös messuille osallistumisesta on tehty, kertaa vielä kerran osallistumisen tavoitteet ja kerro ne myös organisaatiollesi.
Halutaanko kävijöitä? Mieti millä houkuttelemme kävijöitä juuri meidän osastollemme, perinteisiä keinoja ovat erottuvan osaston ja ennakkokutsun lisäksi esim. kilpailu, messutarjous tai esiintyjä. Jos haluat lähettää heille jatkossa uutisia ja tarjouksia, miten keräät tarvittavat tiedot; sähköisesti vai perinteisesti esim. kilpailukupongilla, jättämällä käyntikortit tms. (muista pyytää markkinointilupa).
Halutaanko jälleenmyyjiä? Jos etsit tuotteellesi tai palvelullesi uusia jälleenmyyjiä, kannattaa varmistaa, että sinulla on mukanasi jaettavaksi jotain kättä pidempää oli se sitten esite, flyer, kortti tai vaikka käyntikortti, mutta jotain millä varmistat, että kiinnostus ja yhteys säilyy. Tuotteesi ovat pääroolissa, joten esittele ne edustavasti. Kerro myös tuotteiden edut, miksi juuri tämä tuote on pärjännyt kilpailussa hyvin. Kerro referenssejä onnistumisista, hintatiedot, katteen muodostuminen, markkinointitoimenpiteet. Ja anna selkeät toimintaohjeet, miten asiassa kannattaa edetä ja varmista, että pystyt kontaktoimaan uudet ehdokkaat myös jälkikäteen.
Tarkista aikataulut:
Osaston numero xx, messujen ajankohta xx.xx.20
Osaston suunnittelu ja rakentaminen
Messuosaston suunnittelu ja toteutus, koko xx m2
Voit myös aikatauluttaa näitä toimintoja ja miettiä mitä voit tehdä itse ja mitä kannattaa tilata esim. mainostoimistolta. Yleensä tarvitaan ainakin nämä:
Perussuunnittelu
Messurakenteet ja osaston tarvikkeet
Huonekalut ja sisustus
Muu muistettava
Painotyöt (muista kieliversiot)
Jos yrityksenne osallistuu useampaan messuun vuosittain, kannattaa myös miettiä voisiko joitakin osioita hyödyntää jatkossakin. Esim. seinät voidaan toteuttaa kankaisena, staattisilla tarroilla, irtoavaliimaisina tulosteina tai valmiina rakenteina esim. kierrätettävästä materiaalista.
Joka tapauksessa onpa osastosi pieni tai iso, on messuilla on tärkeää erottua ja jäädä mieleen, tässä apuna voi olla esim. yhtenäinen teema, pukeutuminen, tavallista korkeammat rakenteet. Toivottavasti tästä muistilistasta on apua ja voit keskittyä itse tapahtumaan ja nauttia uusista kontakteista ja messutunnelmasta.
Onnistuneita messuja!
Tällä sivustolla käytetään evästeitä kävijäseurantaan. Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallennetaan tilapäisesti kävijän laitteelle.
Evästekäytäntö
Välttämättömät evästeet tulisi pitää sallittuna, jotta voimme tallentaa evästeasetuksesi muistiin. Voit kuitenkin halutessasi estää välttämättömät evästeet selaimesi asetuksista.
Google
Googlen evästeet mahdollistavat analyysin ja mainonnan kohdentamisen käyttäjän sivustovierailun perusteella.
Facebook
Facebook mittaa mainonnan tehokkuutta, sekä kertoo käyttäjä- ja analytiikkatietoa sivustomme kävijöistä.
Leadfeeder
Leadfeeder pyrkii tunnistamaan ja kertomaan mistä yrityksestä sivuston kävijä on tullut. Lisäksi palvelu kertoo millä sivuilla kävijä on vieraillut.
LinkedIn
LinkedIn Insight Tag mittaa LinkedIn-mainonnan tehokkuutta, sekä kertoo käyttäjä- ja analytiikkatietoa sivustomme kävijöistä.