Yritysilmeet
Erottuvalla yritysilmeellä otat jo harppauksen haluamaasi suuntaan ja jäät asiakkaidesi mieleen. Ota avuksesi mainostoimisto mera, niin onnistut.
Erottuvalla yritysilmeellä otat jo harppauksen haluamaasi suuntaan ja jäät asiakkaidesi mieleen. Ota avuksesi mainostoimisto mera, niin onnistut.
Mikä kuvaa sinun yritysidentiteettiäsi parhaiten, oletko klassinen, moderni vai edelläkävijä? Haluatko viestiä asiantuntijuutta vai luoda rohkeasti uutta ja erilaista? Erottuvalla yritysilmeellä otat jo harppauksen haluamaasi suuntaan, viestit tavoitteiden mukaisesti ja jäät mieleen.
Anna mainostoimisto meran ammattilaisten luoda ilme yrityksellesi tai tuotteellesi. Saat timanttisen logon, ajanmukaisen väripaletin, fonttimäärittelyt ja kuvien käytön suuntaviivat. Kaikki tämä pakattuna tiiviiseen graafiseen ohjeistoon.
Yhtenäisen yritysilmeen laajempi käyttöönotto on myös helppoa. Sovellamme ilmeesi kaikkeen materiaaliin, mitä vain keksit tarvita. Saat merasta esimerkiksi käyntikortit, lomakkeet, Powerpoint-pohjat ja kotisivut.
Tunnistettava ilme erottuu tankkausasemilla ja muussa markkinoinnissa.
Raikas ja erottuva yritysilme ottaa haltuun kaikki käyttökohteet.
Tehokas visuaalisuus yhdistettynä identiteettiväreihin vahvistaa yritysilmettä kaikissa kohtaamisissa.
Usein yrityksen, tuotteen tai palvelun visuaalisen ilmeen suunnittelu alkaa logosta, jonka tarkoituksena on tiivistää olennainen. Logo on yrityksen tai tuotteen pääviestistä kiteytetty visuaalinen timantti.
Perinteisesti logo on sisältänyt sekä nimilogon (teksti) sekä liikemerkin (symboli) kuvaamaan yritysilmettä. Nykyajan visuaalisessa yltäkylläisyydessä pelkistetty nimilogo on ottanut jalansijaa.
Me merassa kuuntelemme tarkalla korvalla tarpeesi ja toiveesi. Yrityksen tai tuotteen ydinviestistä, kohderyhmistä, logon muodosta ja käyttöyhteyksistä keskustellaan projektin alussa toimeksiantovaiheessa.
Samaan toimenksiantoon on lukuisia erilaisia lähestymistapoja, joten teemmekin tavallisesti useampia ehdotuksia, joista voit valita parhaan. Ehdotus hiotaan vielä lopulliseen muotoonsa: upeaksi, säihkyväksi jalokiveksi!
Yritysilmeen suunnitteluun liittyy oleellisesti typografia eli fonttien määrittely. Ei ole yhdentekevää onko yrityksen fontti kaunokirjoitusta, leveätä ”pölkkyfonttia” tai hoikkaa pystymallia. Jokainen fontti kertoo omaa tarinaansa. Fonttien määrittelytyö kannattaa luovuttaa suosiolla kirjaintyyppien kieltä ymmärtävälle ammattilaiselle.
Meran visualistit luovat yrityksellesi tai tuotteellesi yritysilmeen, johon määritellään fontit leikkauksineen (lihavoitu, kursiivi, tiivistetty) eri käyttöyhteyksissä: otsikot, väliotsikot, nostot ja leipäteksti. Tavoitteena on, että ilme on fonttien osalta yhtenäinen kaikissa medioissa.
Yhtenäinen fontti-ilme onnistuukin hyvin nykyään, sillä digimainonnassa ja kotisivuillakin voidaan käyttää jo mitä tahansa fonttia. Poikkeuksen tekee edelleen Office-ympäristö, jossa on perustelua käyttää Microsoftin omia oletusfontteja. Tällä varmistetaan, että fontit eivät vaihdu riimukirjoitukseksi juuri ennen vuosigaalan diaesitystä!
Fonttivalikoima on tänä päivänä uskomattoman suuri. Ilmaiset ja monikäyttöiset Google-fontit ovat viime aikoina vallanneet alaa. Myös alalla kauan toiminut Adobe tarjoaa huikean määrän maksullisia fontteja paino- ja kotisivukäyttöön.
Joskus koko yritysilmeen ydin löytyy väreistä. Kaikkien tuntema klassikko on Fazerin sininen. Tuoreempana esimerkkinä mainittakoon DNA:n pinkki, joka erottaa yrityksen kilpailijoistaan jo ensivilkaisulla.
Värit herättävät tunteita ja sukeltavat suoraan tajuntaamme. Niillä on vahvat symboliset arvot ja merkityssisällöt. Oranssi ja keltainen hehkuvat lämpöä ja luovuutta. Vihreä rauhoittaa ja viestii ympäristöarvoista.
Meran visuaaliset ammattilaiset ovat kouliintuneita väreillä viestijöitä. Me määrittelemme yrityksellesi tai tuotteellesi erottuvan, nykyaikaisen ja tarkoituksenmukaisen väripaletin pääväreineen ja korosteväreineen.
Sanotaan, että 80 % suomalaisista logoista on sinisiä. Vaikuttaa siltä, että suomalaiset yritykset tallaavat turvallista polkua vieden maailmalle siniristilipun, tuhansien järvien ja sinitaivaan ilosanomaa. Ehkä oma yrityksesi saisi etumatkaa jo pelkästään värin valinnalla?
Yritysilmeen yhteydessä määrittelemme myös kuvamaailman suuntaviivat. Käytetäänkö valokuvia vai piirrostyyliä? Tarvitaanko ikoneita tai infografiikkaa tuomaan lisäselkeyttä esityksiin?
Oivaltava kuva kiteyttää tekstisisällön ja kuvan voima on ehdoton myös tunteiden tulkkina. Kuvapankkien valikoimat ovat loputtomat ja miljoonista kuvavaihtoehdoista löytyykin useimmiten täydellisen sopivat ehdokkaat. Riskinä tosin on, että samaan kuvaan törmää myös muiden yritysten materiaaleissa. Kannattaa siis miettiä, josko satsaus ammattitaitoiseen valokuvaajaan ja oman kuvagallerian keräämiseen olisi järkevää.
Kun yritysilmeen peruselementit on määritelty ja hyväksytty, teemme tiiviin graafisen ohjeistuksen tai brand manualin, johon kootaan selkeät ohjeet eri elementtien käytöstä.
Ohjeisto tehdään nykyisin tavallisimmin sähköisenä, joten esimerkiksi logojen lataus eri käyttöyhteyksiin onnistuu helposti. Ohjeistuksen tarkoituksena on varmistaa, että kaikilla asianosaisilla on ajantasainen tieto, miltä juuri teidän yrityksenne näyttää.
Kun yritysilmeen peruselementit on luotu, on yrityksesi tai tuotteesi aika muuttua näkyväksi! Tavoitteena on, että yrityksesi esittäytyy uskottavasti, erottuvasti ja edukseen kaikissa yhteyksissä.
Me meran ammattilaiset olemme hyviä ilmeen soveltamisessa ja ryhdymme mielellämme hommiin. Istutamme uuden yritysilmeesi kaikkiin materiaaleihin, mitä vain keksit tarvita. Teemme sinulle esimerkiksi käyntikortit, lomakkeet, Powerpoint-pohjat, roll-upit, kotisivut, profiili- ja taustakuvat somekanaville.
Tällä sivustolla käytetään evästeitä kävijäseurantaan. Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallennetaan tilapäisesti kävijän laitteelle.
Evästekäytäntö
Välttämättömät evästeet tulisi pitää sallittuna, jotta voimme tallentaa evästeasetuksesi muistiin. Voit kuitenkin halutessasi estää välttämättömät evästeet selaimesi asetuksista.
Google
Googlen evästeet mahdollistavat analyysin ja mainonnan kohdentamisen käyttäjän sivustovierailun perusteella.
Facebook
Facebook mittaa mainonnan tehokkuutta, sekä kertoo käyttäjä- ja analytiikkatietoa sivustomme kävijöistä.
Leadfeeder
Leadfeeder pyrkii tunnistamaan ja kertomaan mistä yrityksestä sivuston kävijä on tullut. Lisäksi palvelu kertoo millä sivuilla kävijä on vieraillut.
LinkedIn
LinkedIn Insight Tag mittaa LinkedIn-mainonnan tehokkuutta, sekä kertoo käyttäjä- ja analytiikkatietoa sivustomme kävijöistä.