Nyt on väristyksiä ilmassa, sillä jokavuotinen luonnon ulkomainoskampanjamme on taas kerran alkamassa. Sen tunnus on meranvihreä, PMS 375, mukanaan koivun hiirenkorvien hilpeä vikinä, kasvun, uuden ja kaiken tuoreen starttipaketti.
10.5.2021
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Messenger
Sähköposti
Kirpeänraikas lime valittiin meran tunnusväriksi vuonna 2003. Se on kulkenut aina mukana, vaikka rakastankin eniten väreistä parhaita, mustaa ja valkoista. Ne ovat kuin ajattelun peruskivet, on-off, yin ja yang, yö ja päivä. Joko tai. Ja sekä että. Konrasti antaa tehoa taustaan, ja mustavalkoisuus sopii kaikkien värien kumppaniksi, erinomaisesti myös sen meranvihreän.
Onko Suomi sinisilmäinen?
Värillä on väliä. Suomalaisten yritysten värimaailma on voittopuolisesti edelleen sininen. Sen sijaan, että vahditaan oikeaa värimääritystä rgb-cmyk-pms-ral -värikartoista, olisi kiva tietää, onko valitun värin takana tarinaa.
Maistuuko sininen suklaalta, vai alkaako päässä soida Rautavaara vai Kuoppamäki? Mitä väri viestii yrityksen arvomaailmasta tai identiteetistä? Onko tarvetta päivittää tai kirkastaa ilmettä? Onko haluttu olemus ukkosensinistä, maistuvaa, terveellisen mustikkaista, kesäpäivän korkeaa taivasta vai tyynen järvenpinnan sineä? Sähkönsinistä energiaa tai baby-blue -unelmia? Minne on kudottu yrityksenne punainen lanka vai onko koko ilme keltanokkien hallussa?
Värimääritykset ovat arkipäivää puhekielessämme ja sanallisestikin väreillä on arvolatauksia, joita voi käyttää hyödyksi viestinnässä. Näetkö punaista, jos vastaan tulee väite, että hallitusta vaivaa puna-vihersokeus? Olemmeko sinisilmäisiä vai kateudesta vihreitä?
Pääväri – harmaa?
Värioppia on tehokasta toteuttaa nykyvälinein ja -tekniikoin, sillä väri on helppo yhdistää viestin tueksi melkein jokaiseen kohtaamiseen ja kanavaan. Hyvä esimerkki on myös mentorini Redesanin Sanna, joka on vienyt voimavärinsä violetin ihan päätasolle: hiuksissakin heilahtaa häivähdys oikeaa sävyä, sisustuksesta, sometaustoista tai kulkupelistä puhumattakaan. Kannustankin kaikkia ottamaan oman värin tehokkaasti haltuun.
Algoritmien luvatussa maailmassa värien ja visuaalisuuden voimaa voi tuoda esiin myös meran käytössä olevilla kolmen kirjaimen työkaluilla. PMS tuli jo mainituksi, mutta ensivaikutelman luonnissa tehokas on myös IAA: intuitio, assosiaatio ja aasinsilta. Sitäkin pitkin voi päästä pitkälle. Toki keinovalikoimassa on paikka vielä maalaisjärjelle ja perstuntumallekin, vaikka väriarvot ilmaistaan matemaattisin määrityksin.
Mitä väriä tunnustatte yrityksessänne? Käytättekö sitä tehokkaasti, tuleeko väri vastaan ja muistuttaa teistä? Jos tarvitsette värikartanlukijaa, niin ilomielin riennämme repsikan paikalle! Eri kanaviin säädettyjen värimääritysten lisäksi kirjataan ylös mieleenpainuvat perustelut. Olemme sen verran luonnonläheisiä tekijöitä, että värille kuin värille löytyy sopiva meriselitys. Tai niin kuin tässä tapauksessa: meraselitys. Navigoidaanko yhdessä? Koordinaatit löytyvät tästä: soita 050 355 1115.
Tietoa evästeistä
Tällä sivustolla käytetään evästeitä kävijäseurantaan. Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallennetaan tilapäisesti kävijän laitteelle. Evästekäytäntö
Välttämättömät evästeet
Välttämättömät evästeet tulisi pitää sallittuna, jotta voimme tallentaa evästeasetuksesi muistiin. Voit kuitenkin halutessasi estää välttämättömät evästeet selaimesi asetuksista.
Kolmansien osapuolien evästeet
Google
Googlen evästeet mahdollistavat analyysin ja mainonnan kohdentamisen käyttäjän sivustovierailun perusteella.
Facebook
Facebook mittaa mainonnan tehokkuutta, sekä kertoo käyttäjä- ja analytiikkatietoa sivustomme kävijöistä.
Leadfeeder
Leadfeeder pyrkii tunnistamaan ja kertomaan mistä yrityksestä sivuston kävijä on tullut. Lisäksi palvelu kertoo millä sivuilla kävijä on vieraillut.
LinkedIn
LinkedIn Insight Tag mittaa LinkedIn-mainonnan tehokkuutta, sekä kertoo käyttäjä- ja analytiikkatietoa sivustomme kävijöistä.